
به گزارش مهر، دانشگاه آدلاید استرالیا با تجزیه و تحلیل بیش از 12000 پاسخ از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه آمریکا (بین سال های 2017 تا 2020 و 2021 تا 2023) نشان داد که مصرف بیشتر غذاهای غنی از فیبر، از جمله میوه ها، سبزیجات،
تحلیل هوشمند خبر
خلاصه، موجودیتها و پرسشهای پرتکرار
مطالعه دانشگاه آدلاید استرالیا با تجزیه و تحلیل دادههای گسترده ملی سلامت آمریکا، ارتباط مستقیمی بین افزایش مصرف فیبر (در میوهها و سبزیجات) و کاهش علائم افسردگی نشان داده است. این یافته بر اهمیت تغذیه در پیشگیری از اختلالات روحی تأکید دارد.
مبنای این یافته علمی چیست؟
این مطالعه بر اساس تحلیل بیش از ۱۲۰۰۰ پاسخ نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ انجام شده است.
فیبر دقیقاً چگونه میتواند علائم افسردگی را کاهش دهد؟
اگرچه مقاله مکانیسم شیمیایی کامل را بیان نمیکند، اما ارتباط آن با رژیم غذایی به بهبود سلامت دستگاه گوارش و محور روده-مغز (gut-brain axis) اشاره دارد.
برای مصرف فیبر از چه منابعی باید استفاده کرد؟
مطالعه تأکید کرده است که میوهها، سبزیجات و غلات کامل منبع اصلی فیبر مورد نیاز برای کاهش علائم افسردگی هستند.

تحلیل ارزشهای خبری
اخبار مرتبط
- ۷۰۰۰ ماده شیمیایی در دخانیات؛ میزان سرطانزا بودن قلیان چگونه است؟ اجتماعی
- یک ویدیوی کوتاه چگونه میتواند شخصیتهای مشهور را محبوب تا منفور کند؟ اجتماعی
- آغاز ساخت مجتمع ۷۳۷۰ متری در مالشوا؛ بازسازی نیازهای دینی کوزوو اجتماعی
- مرطوب نگه داشتن پاها؛ ۷ دلیل اصلی پوستهریزی کف پا را بشناسید اجتماعی
- دلایل کبودی آسان پوست: آسیب به رگها در اثر تابش خورشید اجتماعی
- هشدار درباره خطر فراگیری پوکی استخوان اجتماعی